انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کشف ۱۰۰ میلیون تومان شیرخشک در مرز خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۴۹۰۴
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کشف ۱۰۰ میلیون تومان شیرخشک در مرز خراسان رضوی
جانشین مرزبانی خراسان رضوی از کشف ۱۰۰ میلیون تومان شیرخشک و کالای قاچاق از ۳۷ قاچاقچی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز این مقدمه را آن پدری درک خواهد کرد که این روز‌ها دربه‌در این داروخانه به آن داروخانه است تا شاید سهم شیرخشک نوزاد شیرخوارش از تولید داخلی را پیدا کند. پدری که از گرسنگی نوزادش رنج می‌کشد و در سایه عجیب کمبود شیرخشک در بازار، نمی‌داند چه کند. این درحالی است که قاچاقچیان بیگانه به‌راحتی مشغول کارند و سهم کودکان ایرانی را در کوله‌هایشان به مقصدی نامشخص منتقل می‌کنند، البته این‌بار تیرشان به سنگ خورد و مرزبانان خراسان‌رضوی نه‌تن‌ها جلو خروج شیرخشک‌ها را از کشور گرفتند، بلکه در چند رشته عملیات، موفق به جلوگیری قاچاق بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کالای اساسی شدند.

به گفته جانشین مرزبانی خراسان‌رضوی، مرزبانان مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی ۱۷ شهریور، هنگام کنترل خودرو‌ها و مسافران عبوری برای ممانعت از ورود و خروج غیرقانونی کالا و اقلام قاچاق، موفق به شناسایی محموله‌ای بزرگ از کالا‌های اساسی قاچاق شدند که سودجویان قصد داشتند این اقلام را از کشور خارج کنند.

سرهنگ محمود پارسافر افزود: مرزداران در سه عملیات جداگانه موفق به کشف ۲۹۰۰‌قلم انواع کالای قاچاق شامل رب، قند، تخم‌مرغ، موادشوینده، روغن و... شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۸ تبعه افغانستانی که قصد خروج این میزان محصول از کشور را داشتند، دستگیر شدند.

به گفته این مسئول مرزبانی، کارشناسان ارزش ریالی این حجم از کالای قاچاق را یک‌میلیارد و ۳۴۲‌میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

پشت‌پا به سهم نوزادان ایرانی

دیگر پرونده‌ای که مرزبانان خراسان‌رضوی توانستند با ورود آگاهانه به آن جلو خروج یکی از اساسی‌ترین کالا‌های این روز‌ها را بگیرند، موضوع قاچاق شیرخشک بود. به گفته جانشین مرزبانی خراسان‌رضوی، مرزبانان مستقر در ایست و بازرسی ۱۷‌شهریور هنگ مرزی تایباد، موفق شدند که در بازرسی‌های صورت‌گرفته، تعداد ۲۱۰ قوطی شیرخشک قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ پارسا‌فر با اشاره به ارزش ریالی این محموله که ۱۴۷ میلیون ریال بوده است بیان کرد: سودجویان مدعی بودند که به‌طور قانونی در حال جابه‌جایی این کالای کمیاب در کشور هستند، اما نتوانستند برای این ادعایشان مدارک معتبر یا بارنامه گمرکی ارائه کنند.

وی افزود: این شیرخشک‌ها به‌عنوان کالای قاچاق ضبط شد و ۹ تبعه افغانستانی که اقدام به قاچاق این کالا‌ها کرده بودند نیز شناسایی شدند.

جانشین مرزبانی خراسان‌رضوی تأکید کرد که مبارزه با قاچاق، یکی از مهم‌ترین وظایف نیرو‌های مرزبانی است و با افرادی که با قاچاق کالا‌های اساسی و روزمره موجب گرانی و ضربه به اقتصاد کشور شوند، به طور قاطعانه برخورد می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->